Εἰδήσεις

Tρίτη 25 Ἰανουαρίου, 19.00 - ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΣΤΙΑΣ ΕΠΙ ΤΗ 11η ΕΠΕΤΕΙΩ

EPM Epeteios11 AfisaΗ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ

ἀποδίδοντας καί πάλι τιμή στόν προστάτη της

ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο καί ἐπί τῇ

11ῃ ἐπετείῳ ἀπό τήν ἵδρυσή της σᾶς προσκαλεῖ στήν

Διαδικτυακή ἐκδήλωση μέ θέμα:

«Ὁ "ποιμενικός αὐλός τῆςθεολογίας" & ἡ "πρώτη" ἀνάσταση τῆς Ὀρθοδοξίας»

Ὁμιλητής: κ. Ἀναστάσιος Πολυχρονιάδης, (δρ. θεολογίας ΑΠΘ)

Ἐναρξη & χαιρετισμός ἀπό τόν

πρωτ. Ἀντώνιο Μπουσδέκη,
ἐφημέριο Ἱ.Ν. Ἁγίου Νικολάου Νικαίας

Τήν ἐκδήλωση θά πλαισιώσει ἡ Χορωδία

μαθητῶν τοῦ «Σχολείου Ψαλτικῆς»

 

Ανίερη αγανάκτηση

Γράφει ο Θεόφιλος Πουταχίδης

Ανάμεσα στους άλλους είναι και αρχιερείς αλλά και δημοσιογράφοι του εκκλησιαστικού ρεπορτάζ που συνεχίζουν να υπερμαχούν για την προώθηση του μαζικού εμβολιασμού κατά του κορόνα-ιού. Με το πρόσχημα μιας ιερής αγανάκτησης δεν περιορίζονται απλώς στη μονότονη επανάληψη των ίδιων πάντα έωλων επιχειρημάτων, αλλά προσβάλλουν τα πρόσωπα (την προσωπικότητα) των αντιφρονούντων με χαρακτηρισμούς.

Μόνο που τώρα μερικοί στρέφονται με δριμύτητα και κατά του Αγίου Όρους. Ειδικότερα, επικεντρώνουν την κριτική τους σε Αγιορείτες πατέρες που έχουν εκφράσει τις επιφυλάξεις τους για τα συγκεκριμένα εμβόλια.

Το Άγιον Όρος είναι η καρδιά της Ορθοδοξίας. Την καρδιά, ως ζωτικό όργανο, πρέπει όλοι να τη διαφυλάξουμε όπως μπορούμε από… την πνευματική «μυοκαρδίτιδα» και την «περικαρδίτιδα» της εκκοσμίκευσης.

Γι’ αυτό είναι ανάγκη να απαντήσουμε σε ορισμένα σοφίσματα που διατυπώνονται συνοδευόμενα από άδικες και αήθεις μομφές εναντίον ασκητών του Αγίου Όρους, τους οποίους πολύς κόσμος σέβεται, αγαπά κι ευγνωμονεί για τις προσευχές και τη μεσιτεία τους προς την Υπεραγία Θεοτόκο και τον Τριαδικό μας Θεό.

Βλασφημία η χρήση «προστατευτικών μέσων» εντός του Ιερού ναού.

XionisKathTheolΝ. Ξιώνης
Καθηγητής Θεολογίας ΕΚΠΑ

Βλασφημία η χρήση «προστατευτικών μέσων» εντός του Ιερού ναού. Η άρνηση της παρουσίας του Θεού είναι πολύ πιο σημαντική από την αλλοίωση της Πίστεως που επιχειρούν οι αιρετικοί.

Εν ηχηρό χαστούκι στους αλλοτριωμένους Συνοδικούς και κάθε παπαγαλάκι τους .

Οι σημερινοί Χριστιανοί και ακόμη χειρότερο οι κληρικοί που εμπιστεύονται το νόμο των ανθρώπων, τους «ειδικούς επιστήμονες», και απορρίπτουν την εμπειρία της Εκκλησίας και την πίστη στον αληθινό Λόγο του Θεού με το να:

  • χρησιμοποιούν την ιατρική μάσκα εντός του Ναού,
  • αποφεύγουν την προσκύνηση του Ιερού Ευαγγελίου, των Εικόνων και των Ιερών Λειψάνων,
  • χρησιμοποιούν διαφορετικές Λαβίδες για την Θεία Μετάληψη ή απολυμαντικά υγρά, διότι θεωρούν όλα αυτά ως πιθανές αιτίες μολύνσεως,
  • και να διακρίνουν την Θεία Μετάληψη από την κατ’ ενέργεια σύναξη του πληρώματος της Εκκλησίας, ερμηνεύοντας την μυστηριακή κοινωνία ως απλή συνάθροιση ανθρώπων,
  • επιστρέφουν ως σύγχρονοι Γαλάτες στην προτέρα κατάσταση του νόμου των ανθρώπων.

Εμπιστεύονται την ανθρώπινη σοφία και απορρίπτουν την σοφία και δύναμη του Θεού. Συμπεριφέρονται ανοήτως, κατά την Παύλεια διατύπωση, διότι ενώ άρχισαν να ζουν πνευματικά, επιστρέφουν τώρα στον σαρκικό και ειλώδη τρόπο ζωής.

Eἰς μνήμην Μητροπολίτου Κοσμᾶ - ὁμολογητής ἐπίσκοπος, πρεσβεύει πλέον στο ἐπουράνιο θυσιαστήριο γιά ὅλους μας.

Ἕνας ὁμολογητής ἐπίσκοπος, πρεσβεύει  πλέον στο ἐπουράνιο θυσιαστήριο γιά ὅλους μας.

Ἐκ νεότητός του ὠφελήθηκε πολύ ἀπό τούς Ἁγίους Πορφύριο, Ἰάκωβο, Παΐσιο, στούς ὁποίους προσέτρεχε μέ πνεῦμα μαθητείας. Καί ἐκεῖνοι, κατά τίς μαρτυρίες τῶν πιστῶν, ἐκτιμοῦσαν πολύ τόν ἄδολο ἐργάτη τοῦ Εὐαγγελίου, π. Κοσμᾶ.

Σέ ὅλη τήν ἀρχιερατική του πορεία ὑπῆρξε φάρος ὀρθόδοξης μαρτυρίας, λαμβάνοντας ξεκάθαρες θέσεις σέ σοβαρά ζητήματα  τῆς ἐποχῆς μας, ὅπως ἡ παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἡ ἐκκοσμίκευση τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ἠλεκτρονική  ἐπιτήρηση τῶν πολιτῶν μέσῳ ταυτοτήτων κ.λπ, μέ νηφαλιότητα, χωρίς φανατισμούς, χωρίς ἐμπάθεια καί κυρίως μέ ἐμπιστοσύνη στόν Παντοδύναμο Κύριο.

Παράλληλα, ἦταν πραγματικός πατέρας γιά τούς πιστούς τῆς ἐπαρχίας του. Ταπεινός, πράος καί λιγομίλητος, δαπανήθηκε γιά τόν τελευταῖο πιστό. Παρά τίς πολλές ἀρχιερατικές ὑποχρεώσεις του, δέν σταμάτησε νά εἶναι πρῶτα ἀπό ὅλα πνευματικός πατέρας καθ’ ὅλο τό ἡμερονύκτιο, ἐξομολογώντας καί νουθετώντας ἐν Κυρίῳ τά πνευματικά του τέκνα. Ὅλη ἡ αὐτοθυσιαστική ποιμαντική διακονία του, τόν ἀνέδειξε ὡς σπάνια περίπτωση λαοπροβλήτου Μητροπολίτου πού ἀγάπησε καί ἀγαπήθηκε ἀπό τόν πιστό λαό, ὁ ὁποῖος ἀνεφώνησε «Ἅγιος» κατά τήν ἐξόδιο ἀκολουθία καί κατά τήν ταφή του.

Ὅποιος σπέρνει ἀνέμους, θερίζει θύελλες

Ἔχει γίνει κοινότυπη συνήθεια ἡ πρόκληση τοῦ θρησκευτικοῦ αἰσθήματος τῶν χριστιανῶν στίς παραμονές τῶν μεγάλων ἑορτῶν τῆς χριστιανοσύνης. Ὁ διάβολος φρίττει τίς περιόδους πού ὁ λαός μαζικά προσέρχεται στήν Ἱερά Ἐξομολόγηση καί στή Θεία Κοινωνία, αὐτές τίς ἡμέρες πού ὁ Ἑορτάζων Κύριος ἀποδίδει πνευματικά δῶρα στούς πιστούς.

Αὐτή τή φορά, ἡ πρόκληση ἦλθε ἀπό ἕναν ἐπίσημο ἐκπρόσωπο τῆς χώρας μας στά διεθνῆ φόρα, τόν Ἠλία Μόσιαλο. Ὁ κ. Μόσιαλος καί στό πρόσφατο παρελθόν ἔβαλε κατά τῆς Θείας Κοινωνίας, ἀρθρογραφώντας σχετικά καί θέτοντας τό θέμα τῆς «ἐπικινδυνότητας» στόν Παγκόσμιο Ὀργανισμό Ὑγείας !

Ὅταν οἱ μπροστάρηδες τοῦ ἀγώνα κατά τῆς πανδημίας, εἶναι ἄνθρωποι πού χλευάζουν τά ἱερά Πρόσωπα τῆς Πίστης μας, οἱ συνέπειες τῆς ἀσεβείας τους ἐπιβαρύνουν ὅλο τό λαό. Ὅποιος σπέρνει ἀνέμους θερίζει θύελλες.