ΒΙΝΤΕΟ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 11 ΙΑΝ 20 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ O ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΜΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑI

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ε.Π.Μ.

  • Vasilop2020L
  • ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
  • ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ: Ἡ νεοταξική δολοφονική μανία τῆς κυβέρνησης κορυφώνεται.
  • Vasilop2020L
  • ΟΜΙΛΙΑ πρωτ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΛΑΓΟΥΡΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥ ΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
  • ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ: Ἡ νεοταξική δολοφονική μανία τῆς κυβέρνησης κορυφώνεται.

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

  • ΕΠΜ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
  • ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ
Αίτημα προς τους αρχιερείς ενόψει της Μεγάλης Συνόδου: Kαταψηφίστε τον Oικουμενισμό Αίτημα προς τους αρχιερείς ενόψει της Μεγάλης Συνόδου: Kαταψηφίστε τον Oικουμενισμό
ΝΕΑ ΔΗΛΩΣΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΒΙΒΛΙΟΥ / ΦΑΚΕΛΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.

Tό Μακεδονικό Ζήτημα: Παρελθόν, παρόν καί μέλλον

09 OrthἈνδρέα Μπλάνου,
«Ὑπτγου (εα), πρώην Δ/ντῆ Διεθνῶν Σχέσεων ΓΕΕΘΑ καί
δημοσιογράφου τοῦ Ἀχελῶος TV.

[ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΡΝΗΣΗ: ΣΕΦ 18 ΜΑΪΟΥ 2019]

Εἰσαγωγή

 «Τό τήν πόλιν σοί δοῦναι, οὔτ ἐμόν ἐστίν οὔτ ἄλλου τῶν κατοικούντων ἐνταῦθα κοινῇ γάρ γνώμῃ πάντες αὐτοπροαιρέτως ἀποθανοῦμεν, μή φειδόμενοι τῆς ζωῆς ἡμῶν»

Ἦταν ἡ ἀπάντηση τοῦ Κωνσταντίνου ΙΑ΄ Παλαιολόγου στό αἴτημα τοῦ Σουλτάνου Βαγιαζήτ γιά τήν παράδοση τῆς Κωνσταντινούπολης.

Παραφράζοντας σήμερα τόν Κωνσταντῖνο Παλαιολόγο θά μπορούσαμε νά βροντοφωνάξουμε ὅτι δέν θά παραδώσουμε ποτέ τό ἱερό ὄνομα τῆς Μακεδονίας γιατί ἡ Μακεδονία εἶναι Ἑλλάδα καί πώς ὅποιος παραδίδει τό ὄνομα, δέν παραχωρεῖ μόνο ἔδαφος ἀλλά παραχωρεῖ καί  κομμάτι τῆς συλλογικῆς του ἰδιοπροσωπείας  καί τῆς ταυτότητάς του.

Ὅταν ὁμιλοῦμε γιά τήν ἑλληνικότητα τῆς Μακεδονίας, δηλαδή γιά τήν ἐθνική ταυτότητα τῆς Μακεδονίας, τό πρῶτο κριτήριο πού θά πρέπει νά λάβουμε ὑπ' ὄψη μας εἶναι ἡ συμπεριφορά τῶν Μακεδόνων ἀπό τήν ἐγκατάστασή τους στόν ἑλληνικό χῶρο μέχρι σήμερα. Ἡ ἀδιαμφισβήτητη προσφορά τους στήν πορεία τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους καί ἡ συμμετοχή τους στούς κοινούς τῶν Ἑλλήνων ἀγῶνες καί στίς κοινές ἐθνικές ἐπιδιώξεις ἀποτελεῖ τήν μεγαλύτερη ἀπόδειξη.

Ὁ τάφος τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἕνας Τάφος Ζωντανός

Μαρούσι 1-5-2019

Τοῦ πατρός Σαράντη Σαράντου

ἐφημερίου τοῦ Ἱ.Ν.Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμαρουσίου

PanagiosTafosἈγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί καί ἀγαπητές ἐν Χριστῷ ἀδελφές.

Τό Μάρτιο τοῦ 2017 στήν Ἱερουσαλήμ, παραδόθηκε ἀπό τήν διεπιστημο­νική ὁμάδα τοῦ Ἐθνικοῦ  Μετσοβίου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.), τό συντηρημένο καί ἀποκαταστημένο ἀπό τή φθορά τοῦ χρόνου Ἱερό Κουβούκλιο τοῦ Παναγίου Τάφου.  Ἐπικεφαλῆς τῆς ὁμάδας πού ἀνέλαβε τό γιγαντιαῖο ἔργο ἦταν ἡ καθηγή­τρια τῆς Σχολῆς Χημικῶν Μηχανικῶν κ. Ἀντωνία Μοροπούλου· ἐπιπλέον συμμετεῖχαν ὁ τέως καθηγητής τῆς Σχολῆς Ἀρχιτεκτόνων Μηχανικῶν Μανώλης Κορρές, ὁ καθηγητής τῆς Σχολῆς Ἀγρονόμων καί Τοπογράφων Μηχανικῶν Ἀνδρέας Γεωργόπουλος, ὁ καθηγητής τῆς Σχολῆς Πολιτικῶν Μηχανικῶν Κωνσταντῖνος Σπυράκος καί μεγάλη ὁμάδα Ἑλλήνων ἐπιστημόνων ἀποτελούμενη ἀπό 50 ἐπιστήμονες καί πολλούς ἐξειδικευμένους τεχνικούς. 

Μετά τήν ὁλοκλήρω­ση τοῦ ἔργου ἡ ἐπικεφαλῆς τῆς ὁμάδος κ. Μοροπούλου δήλωσε ὅτι «αὐτό πού μᾶς συγκλόνισε ὅλους εἶναι ὅτι ὁ τάφος τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἕνας Τάφος Ζωντανός.  Ἐκπέμπει τό μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως καί τῆς ἐλπίδας κι’ εἶναι ἐκεῖνο πού μᾶς ἐπηρέασε καί μπορέσαμε καί δουλέψαμε».  Τότε κατάλαβαν τήν ἀφθονοῦσα περιρρέουσα Θεία Χάρη.  Ἀπεκάλυψε δέ ὅτι τήν ὥρα πού ἀνοίχτηκε ὁ Τάφος τά laptops πού ἀπό «ἀφέλεια» ὅπως εἶπε, κάποιοι τεχνικοί εἶχαν ἀφήσει πάνω στήν πλάκα, σταμάτησαν νά λειτουργοῦν μαζί μέ τά ραντάρ πού ἔκαναν μετρήσεις καί χρειάστηκε νά περάσουν δύο ὧρες μέχρι νά ἀντικατασταθοῦν ἀπό ἄλλα γιά νά συνεχιστοῦν οἱ ἀπαραίτητες μετρήσεις.  «Εἴχαμε τήν αἴσθηση, εἶπε, ὅτι ἐκείνη τήν ὥρα ὅλη ἡ ἀνθρωπότητα, δισεκατομμύρια ἄνθρωποι, γονάτισαν μπροστά στόν Τάφο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ» καθώς ὑπῆρχε ζωντανή «in real time» ἡ μετάδοση τοῦ γεγονότος ἀπό τό National Geographic.

Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Γεωργίου Χάλαρη, θεολόγου, ὑποψηφίου Dr.

PanagiaIerosolimΠολύ συχνά ὁμάδες πού σχετίζονται μέ ἤ προέρχονται ἀπό τό χῶρο τῆς θρησκευτικῆς μεταρρύθμισης τοῦ 16ου αἰ. καί τοῦ προτεσταντισμοῦ, φανερά ἀγνοώντας τόσο τήν Ὀρθόδοξη διδασκαλία, ὅσο καί τήν ἔννοια τῶν πηγῶν στίς ὁποῖες ἐνίοτε καταφεύγουν προκειμένου νά στηρίξουν τίς θέσεις τους, μέμφονται τήν Ἐκκλησία  καί τό λαό μας γιά τήν τιμή καί τό σεβασμό πού ἀποδίδουν  στήν Παναγία μας.  Μέ ὅσα ἀκολουθοῦν ἐπιχειροῦμε, ἀπευθυνόμενοι στό λαό μας, καί περιοριζόμενοι στά ὅρια ἑνός ἄρθρου, νά δώσουμε συνοπτικές ἀπαντήσεις, καί σέ βασικές μόνον τέτοιου εἴδους μομφές, ἐκθέτοντας τή διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας ὅπως αὐτή ἐκφράζεται μέσα ἀπό τό κείμενο τῆς Ἁγίας Γραφῆς.

Ἡ Ἐκκλησία μας δέν ἀποδίδει λατρεία στήν Παναγία , ἀλλά τήν τιμᾶ ὡς Μητέρα τοῦ Κυρίου,  ὄχι ἀνεξάρτητα ἤ αὐτόνομα ἀπό τό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος ἐξάλλου ὑπῆρχε καί γιά Ἐκείνην Θεός καί Σωτήρας (Λουκ.1,47) . Ἡ τιμή στό πρόσωπο τῆς Θεοτόκου ἀποδόθηκε πρίν ἀπό ὅλους μας σέ Ἐκείνην παραδειγματικά ἀπό τόν ἴδιο τό Θεό . Αὐτός  τήν ἐξέλεξε μεταξύ ὅλων τῶν γυναικῶν ὅλων τῶν αἰώνων  νά γίνει ὄχι μόνον σκεῦος ἐκλογῆς Του, ἀλλά καί συνεργός Του στό σχέδιο τῆς σωτηρίας τοῦ κόσμου.

Μία ἀπό τίς  μομφές τῶν νέο-προτεσταντικῶν ὁμάδων πού προαναφέρθηκαν ἔναντι τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅτι ἀποκαλεῖ τή Μητέρα τοῦ Κυρίου Παναγία ἤ Θεοτόκο. Οἱ ὁμάδες αὐτές ἰσχυρίζονται μάλιστα ὅτι οἱ χαρακτηρισμοί αὐτοί τῆς Παναγίας μας ἀποτελοῦν λανθασμένη ὀνοματοθεσία , πού χρησιμοποιοῦν  ὅσοι ἔχουν ξεφύγει κατά σοκαριστικό τρόπο (sic!) ἀπό τό λόγο τοῦ Θεοῦ. Ἄς δοῦμε τώρα τίς μομφές αὐτές  ἀναλυτικότερα :

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ: «Ἡ Ὀρθοδοξία ἀπέναντι στή σύγχρονη ἄρνηση» 18.05.2019

ProgrammaΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

1500-1530 Προσευχή -Ἔναρξη -Χαιρετισμοί

1530-1700 Α΄ Συνεδρία Προεδρεύων: Πρωτοπρ. Γεώργιος Δ. Μεταλληνός

1530-1555 Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ «Ὑφίσταται ἀναγκαιότης ἀλλαγῆς τοῦ συνταγματικοῦ πλαισίου σχέσεων Ἐκκλησίας – Πολιτείας, ἰσχύοντος τοῦ ἄρθρου 13 περί θρησκευτικῆς ἐλευθερίας στήν Ἑλλάδα; Μῦθοι καί Παρανοήσεις»

1555-1620 Γεώργιος Ἀποστολάκης, Ἀρεοπαγίτης «Ἡ ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μέσα σέ μιά ¨θρησκευτικά οὐδέτερη¨ πολιτεία. Συνέπειες»

1620-1645 Γεώργιος Δ. Ποταμιάς, Σύμβουλος Ἐπικρατείας «Ο Γάμος καί ἡ Οἰκογένεια σύμφωνα μέ τό ἄρθρο 21 τοῦ Ἑλληνικοῦ Συντάγματος»

1645-1700 Συζήτηση

ΜΙΑ ΘΟΛΗ ΚΑΙ ΘΛΙΒΕΡΗ ΑΝΑΜΝΗΣΗ: Ο «ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ» ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ

MIEX1Αυτές τις ημέρες λαμβάνουμε ανώνυμες προσκλήσεις για να συμμετάσχουμε στην ετήσια «Ανάμνηση του θανάτου του Ιησού» από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά (εφεξής ΜτΙ).

Η θρησκεία των ΜτΙ έχει τις απαρχές της στις ΗΠΑ του 19ου αιώνα, ως ακραία παραφυάδα μίας νέας προτεσταντικής κίνησης με εσχατολογικές εμμονές και χιλιαστικές αντιλήψεις. (Αντβεντισμός: ανέμεναν στις μέρες τους τη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού). Βασικό κληροδότημα του προτεσταντικού υποβάθρου των ΜτΙ είναι, μεταξύ άλλων, η κακόδοξη θέση απέναντι στα Μυστήρια της Εκκλησίας, ιδιαίτερα της ιερωσύνης και της Θ. Ευχαριστίας. Θα σταθούμε εδώ, με την ευκαιρία της αναφερόμενης σύναξης των ΜτΙ.

Σε αντίθεση με τους Διαμαρτυρόμενους, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας δέχτηκε αδιαμαρτύρητα τη δωρεά του Χριστού μας διατηρώντας αναλλοίωτη τη συνείδηση και πίστη ότι μεταλαμβάνουμε το ίδιο το Σώμα και Αίμα Του, όπως μεταβάλλονται κατά την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος στη Θ. Λειτουργία που τελεί ο Ιερέας με την δοθείσα σ’ αυτόν Χάρη της ιερωσύνης. Τούτο το πράττουμε καθ’ υπόδειξη και εντολή του Κυρίου «τοῦτο ποιεῖτε εἰς τὴν ἑμὴν ἀνάμνησιν»[1]. Η ανάμνηση όμως της σταυρικής Του θυσίας και Ανάστασης σφραγίζεται ως Θ. Ευχαριστία με τη διαβεβαίωση: «ἐὰν μὴ φάγητε τὴν σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ πίητε αὐτοῦ τὸ αἷμα, οὐκ ἔχετε ζωὴν ἐν ἑαυτοῖς»[2]· και «ἡ γὰρ σάρξ μου ἀληθῶς ἐστι βρῶσις, καὶ τὸ αἷμά μου ἀληθῶς ἐστι πόσις»[3].

Τελευταῖες ἀναρτήσεις

Ἅγιοι καί ἀσκητικές μορφές τοῦ αἰώνα μας - ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ !

  • Ἅγιος Παίσιος Ἀθωνίτης

  • Ἅγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης

  • Ἅγιος Λουκᾶς Ἰατρός

  • Ἅγιος Ἰωάννης Μαχίμοβιτς

  • Ἅγιος Φιλούμενος Ἁγιοταφίτης

  • Ἅγιος Εὐγένιος Νεομάρτυρας

  • Ἅγιος Ἰωάννης Καρασταμάτης

  • Ἅγιος Ἀνδρόνικος Ἐπίσκοπος Πέρμ

  • Ἅγιος Γεώργιος Καρσλίδης

  • Γέρων Ἰλιέ Κλεόπα

  • Γέρων Σωφρόνιος Ζαχάρωφ

  • Γέρων Ἰουστίνος Πάρβου

  • Γέρων Ἰάκωβος Τσαλίκης