Εἰδήσεις

Θεολογική Προσέγγιση τῆς ἠλεκτρονικῆς Διακυβερνήσεως, (Ἀρχιμ. Σαράντη Σαράντου).

[ΗΜΕΡΙΔΑ: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ» 31 Μαρτίου 2011, AULA ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ]

Ἠλεκτρονική διακυβέρνηση: μιά νέα μορφή διακυβερνήσεως ὁλόκληρης τῆς οἰκουμένης. Ἡ Νέα Τάξη πραγμάτων ὕπουλα καλύπτει κάτω ἀπό τή νεότευκτη αὐτή ὁρολογία τήν παγκόσμια κυριαρχία τῆς Νέας Ἐποχῆς. Στό «Προσχέδιο Νόμου γιά τήν ἠλεκτρονική διακυβέρνηση» ἐντάσσεται καί συνεχίζεται ἡ γραμμή τῶν Νόμων: 1599/1986 περί ΕΚΑΜ, 2472/1997 περί συνθήκης Schengen, 3655/2008 περί ΑΜΚΑ.

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ Προηγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Μεγάλου Μετεώρου (Ἀρχιμ. Ἀθανασίου Ἀναστασίου)

[ΗΜΕΡΙΔΑ: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ» 31 Μαρτίου 2011, AULA ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ]

Ἐλλογιμοτάτη κ. Κοσμῆτορ,
Σεβαστέ Γέροντα π. Σαράντη καί σεβαστοί πατέρες,
Ἐλλογιμώτατοι κύριοι Καθηγητές,
Ἀξιότιμοι κύριοι διοργανωτές καί εἰσηγητές,
Ἀξιότιμε κ. Παπανικολάου, συντονιστή τῆς ἡμερίδος, ἀγαπητοί σύνεδροι

Θά θέλαμε κατ' ἀρχήν νά συγχαροῦμε θερμά τήν Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν γιά τήν διοργάνωση τῆς ἀποψινῆς ἡμερίδος, πού πραγματοποιεῖ-ται ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, καί γιά τήν πρωτοβουλία της αὐτή νά ἀναδείξει τίς ποικίλες παραμέτρους ἑνός τόσο φλέγοντος ζητήματος, ὅπως αὐτό τῆς νέας παγκόσμιας ἠλεκτρονικῆς φυλακῆς στήν ὁποία μᾶς ὁδηγεῖ ἡ σχεδιαζόμενη κάρτα τοῦ πολίτη. Θά θέλα-με, ἐπίσης, νά ἐκφράσουμε τίς θερμές μας εὐχαριστίες γιά τήν τιμητική πρό-σκληση νά συμμετάσχουμε καί νά ἀπευθύνουμε χαιρετισμό στήν ἐκδήλωση αὐτή καί νά καταθέσουμε, στόν ἐλάχιστο αὐτό χρόνο, κάποιες σκέψεις μας γιά τό συγκεκριμένο ζήτημα γιά τό ὁποῖο ἐνδιαφερόμαστε, ἐνημερωνόμαστε καί ἀσχολούμαστε ἐδῶ καί ἀρκετά χρόνια, ἀπό τήν ἐφαρμογή ἀκόμη τῆς Συμφωνίας Σένγκεν τό 1997, ὁπότε καί εἴχαμε προβεῖ στήν ἔκδοση ἐνημερω-τικῶν ἐντύπων σχετικῶν μέ ὅλα αὐτά.

Ἡ σύγχρονη οἰκονομική, πολιτική καί κοινωνική δίνη στήν ὁποία βρί-σκεται ὁ ἑλληνικός λαός καί ἡ ἀφόρητη πίεση ἡ ὁποία βιώνει θεωρήθηκε, ὅ-πως δείχνουν τά πράγματα, ἀπό τούς κυβερνῶντες καί τούς ὑπερεθνικούς ἐντολεῖς τους ὡς κατάλληλη «εὐκαιρία» γιά τήν ὑπαγωγή του στό διεθνές ἠ-λεκτρονικό σύστημα φακελλώματος καί ἐλέγχου μέσῳ τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων μέ τή λεγόμενη «κάρτα τοῦ πολίτη», πού προαναγγέλθηκε ἀπό τήν ἑλληνική Κυβέρνηση.
Πρόκειται γιά ἕναν ἀπό τούς βασικούς σχεδιασμούς τῆς Νέας Τάξε-ως πραγμάτων γιά τόν ἔλεγχο τῶν δραστηριοτήτων, τῶν ἐνεργειῶν, τῶν κι-νήσεων, τῶν ἐπιλογῶν, τῶν πολιτῶν μέ σκοπό τήν ποδηγέτηση τῶν φρονη-μάτων τους ἤ τήν παγίδευση καί τήν ἐνοχοποίησή τους.

Ἕνα τέτοιο πανίσχυρο συγκεντρωτικό ἠλεκτρονικό σύστημα πληρο-φοριῶν καί ἐλέγχου, πού θεμελιώνεται μέ τήν ἐπιβολή τῶν ἠλεκτρονικῶν καρτῶν καί ταυτοτήτων δέν ἀποτελεῖ μονομερή ἐπιλογή καί ἐφαρμογή, ἀλ-λά ἐντάσσεται στό πλαίσιο μίας γενικότερης πολιτικῆς καί σκοπιμότητος τήν ὁποία ἐξυπηρετεῖ. Εἶναι ἡ γενικότερη πολιτική τῆς παγκοσμιοποίησης καί τῆς παγκόσμιας διακυβέρνησης, πού τόσο πολύ συζητεῖται καί προβάλ-λεται στίς μέρες μας καί στή χώρα μας.
Εἶναι ἡ πολιτική τῆς ὁμογενοποίησης τῶν πολιτισμῶν, τῆς ἐξάλει-ψης τῶν ἰδιαίτερων χαρακτηριστικῶν τῶν λαῶν, τῆς παραχάραξης τῆς ἱστο-ρίας τους καί τῆς ἄμβλυνσης τῆς ἐθνικῆς τους συνείδησης. Ἐπιλογές καί τα-κτικές πού ἐφαρμόζονται συστηματικά πλέον στήν πατρίδα μας καί πού ἐν-τάσσονται στό διεθνές αὐτό σκηνικό τῆς παγκοσμιοποίησης.

Τά διεθνῆ κέντρα ἐξουσίας, πού ἔχουν ἐπιβάλει τήν δική τους οἰκονο-μική καί πολιτική κατοχή στήν χώρα μας, ὑπολογίζουν, ὅπως φαίνεται, στήν ἀνεκτικότητα τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, πού ἐνέδιδε ἐπί δεκαετίες στόν ἐμπαιγμό καί τήν ἐκμετάλλευσή του ἀπό τό πολιτικό σύστημα καί πιστεύουν ὅτι, κατά τόν ἴδιο τρόπο, θά ἐνδώσει καί στήν ἐπιχείρηση γιά τήν καταστρατήγηση τῶν προσωπικῶν του δικαιωμάτων, τή φαλκίδευση τῶν ἐλευθεριῶν του, τήν προσβολή καί τήν ἀλλοίωση τῆς ἰδιοπροσωπίας καί τῆς ταυτότητός του.

Εἶναι φανερό πώς οἱ ἐξουθενωμένοι οἰκονομικά καί κοινωνικά Ἕλ-ληνες πολῖτες θεωρήθηκαν εὔκολη λεία γιά νά πειραματιστοῦν τά διεθνῆ κέντρα ἐξουσίας καί οἱ σχεδιαστές τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων.

Εἶναι δεδομένο, βεβαίως, ὅτι οἱ πολῖτες τῆς χώρας πού γέννησε τήν δημοκρατία καί οἱ ὁποῖοι ἔδωσαν ἡρωικούς ἀγῶνες γιά τήν προάσπιση καί τήν διατήρησή της• οἱ πολῖτες τῆς αἱματοβαμμένης ἀπό ἀγῶνες γιά τήν ἐ-λευθερία πατρίδας• οἱ ἐνεργοί καί συνειδητοποιημένοι Ἕλληνες πολῖτες, πού σέβονται τόν ἑαυτό τους καί διατηροῦν τήν ἰδιοπροσωπία τους δέν εἶναι σέ καμία περίπτωση διατεθειμένοι νά ἐκχωρήσουν τά δικαιώματα καί τίς ἐ-λευθερίες τους.

Εἶναι δεδομένο ὅτι οἱ ὀρθόδοξοι ρωμηοί, οἱ γαλουχημένοι στά νάμα-τα τῆς πίστεως καί τῆς παραδόσεως τοῦ Ἔθνους μας δέν θά πρέπει νά ἐπι-τρέψουν νά καταστεῖ ὁ λαός μας ὑποχείριο τῶν ἰσχυρῶν τῆς Νέας Ἐποχῆς καί τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων.

Τό παγκόσμιο σύστημα διακυβέρνησης μέ τό πρόσχημα τῆς συνεργα-σίας καί τοῦ ἐκσυγχρονισμοῦ ὁδηγεῖ στόν ὁλοκληρωτισμό, σέ ἕνα σύστημα παγκοσμίου ἐλέγχου καί ἀστυνόμευσης.

Στήν ὀρθόδοξη παράδοση τό θεόσδοτο ἀγαθό τῆς ἐλευθερίας καθι-στᾶ τόν ἄνθρωπο κυρίαρχο τῶν ἀποφάσεων καί τῶν ἐνεργειῶν του. Ἀντίθε-τα τό ἠλεκτρονικό σύστημα ἐλέγχου τόν παρακολουθεῖ, τόν καθοδηγεῖ καί τόν ἐξαναγκάζει σέ προκαθορισμένες ἀντιλήψεις καί συμπεριφορές.

Τό ἀνθρώπινο πρόσωπο ὑποβιβάζεται καί ἀριθμοποιεῖται. Ὁ ἄνθρω-πος χάνει τήν προσωπική του ἀξία καί ἰδιαιτερότητα. Δέν κρίνεται καί δέν ἀντιμετωπίζεται ὡς ξεχωριστή προσωπικότητα μέ ἰδιαίτερο χαρακτήρα, προσόντα, ἀρετές, ἀδυναμίες, συναισθήματα, συνήθειες καί συμπεριφορές, ἀλλά ὡς «δείκτης» καί ἀντικείμενο στίς ἠλεκτρονικές λίστες προτιμήσεων τῶν πολυεθνικῶν, ὡς «χρήστης» ὑπηρεσιῶν καί πληροφοριῶν. Ὁ ἄνθρωπος ἀπό εἰκόνα Θεοῦ προικισμένος μέ ἐλευθερία, αὐτεξούσιο καί λογική κα-ταντᾶ ἠλεκτρονικό «προφίλ» τοῦ συστήματος ἐλέγχου καί παρακολουθήσε-ώς του.

Καί ὅλα αὐτά στόν βωμό τῶν ἐξυπηρετήσεων, τῶν διευκολύνσεων, τῶν ἀνέσεων• στόν βωμό τοῦ καταναλωτισμοῦ, τῆς εὐμάρειας, τῆς εὐδαιμο-νίας, τοῦ κέρδους• στόν βωμό μιᾶς ψευδεπίγραφης ἀσφάλειας, μιᾶς ἐξατομι-κευμένης εὐτυχίας, μιᾶς ἀλλοτριωμένης καί μεταλλαγμένης ζωῆς.
Τό εἶχε, ἄλλωστε, διατυπώσει τόσο εὔστοχα καί προφητικά, πολύ πρίν, ὁ μεγάλος Ρῶσος ὀρθόδοξος συγγραφέας Φιοντόρ Ντοστογιέφσκυ στόν ἀπαράμιλλο μύθο του, τόν μύθο τοῦ Μεγάλου Ἱεροεξεταστῆ: «Καμμιά ἐπιστήμη δέν θά τούς δώσει ψωμί ὅσο θά μένουν ἐλεύθεροι, μά στό τέλος θά 'ρθουν νά καταθέσουν τήν ἐλευθερία τους στά πόδια μας καί θά μᾶς ποῦν: "Κάντε μας σκλάβους, μά χορτάστε μας"» (Φ. Ντοστογιέφσκυ, Ἀδελφοί Καρα-μαζόβ, ἐκδ. Γκοβόστη, τ. Β΄, σελ. 107).

Ἄς μήν θεωρηθεῖ ἀπό κανέναν ἡ παροῦσα συγκυρία τῆς οἰκονομικῆς κρίσεως ὡς μία «καλή εὐκαιρία» γιά νά ἐπιβάλουν ἀνελεύθερες πολιτικές καί πρακτικές στήν ζωή τῶν πολιτῶν. Μπορεῖ ὁ λαός μας νά ὑπομένει οἰκο-νομικά μέτρα, μνημόνια καί ΔΝΤ, τήν ψυχή του, ὅμως, δέν τήν πουλᾶ• τήν ἐ-λευθερία του δέν τήν ἐκχωρεῖ• τά δικαιώματά του δέν τά ἀποπέμπει οὔτε τά ἀπεμπολεῖ.

Οἱ ὀρθόδοξοι Ἕλληνες, οἱ ἐλεύθεροι πολῖτες αὐτῆς τῆς χώρας δέν θά πρέπει νά παραλάβουν ἠλεκτρονικές κάρτες πού θά τούς ὁδηγήσουν δέ-σμιους σέ ἕνα ἀνελεύθερο καθεστώς συγκεντρωτισμοῦ καί ἐλέγχου.

Γιά ὅλους αὐτούς τούς λόγους ἀρνούμαστε τήν εἰσαγωγή μας σέ ἕνα τέτοιο ὁλοκληρωτικό σύστημα συγκεντρωτισμοῦ καί ἐλέγχου, πού περιστέλλει τήν προσωπική μας ἐλευθερία, ὑποβαθμίζει καί ὑποτιμᾶ τήν προσωπικότητά μας, ἀλλοιώνει καί διαβρώνει τά κύρια χαρακτηριστικά τῆς ἰδιοπροσωπίας καί τῆς αὐτοσυνειδησίας μας, περιθωριοποιεῖ καί καταργεῖ τήν ἑλληνορθό-δοξη πίστη καί παράδοσή μας καί ἐν τέλει περιορίζει τήν δυνατότητα τοῦ ἐ-λεύθερου αὐτοπροσδιορισμοῦ μας καί τῆς ἐλεύθερης ἐπιλογῆς μας σέ καί-ρια ζητήματα τῆς προσωπικῆς μας ζωῆς καί σωτηρίας.

Κατά συνέπεια ἀρνούμαστε τήν παραλαβή ἀνάλογων καρτῶν (κάρτα πολί-τη, κάρτα ἀποδείξεων κ.ἄ.) εἴτε αὐτές περιέχουν τό 666 εἴτε ὄχι καί ζητοῦμε ἀπό τήν Κυβέρνηση τήν ἄρση τῶν ἀντίστοιχων μέτρων ἐφαρμογῆς τους.

Πρόλογος τοῦ κ. Θύμιου Παπανικολάου

[ΗΜΕΡΙΔΑ: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ» 31 Μαρτίου 2011, AULA ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ]

Βρισκόμαστε μπροστά σέ μία ἀπό τίς πιό σκοτεινές καί ἐφιαλτικές καμπές τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας.

Ἡ Νέα Πλανητική Τάξη προωθεῖ μέ βαρβαρότητα ἀσυνήθιστη τόν ἀφανισμό τῶν ἐθνῶν καί τῶν λαῶν, τῶν ἰδεῶν καί τῶν πολιτισμῶν καί ἀπειλεῖ ἀκόμα καί τήν ἴδια τήν ἀνθρώπινη «ὕπαρξη», ἀλλά καί τήν ἔννοια, «ἄνθρωπος».

Ὁ ἐφιάλτης τοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ τῆς Νέας Ἐποχῆς συμπυκνώνεται, ἀποτυπώνεται καί κωδικοποιεῖται στήν «Κάρτα τοῦ Πολίτη».

Ἡ «Κάρτα τοῦ Πολίτη» δέν εἶναι ἁπλῶς τό πιό ἐφιαλτικό «ἐργαλεῖο» ἀκτινογραφικοῦ καί ὁλοκληρωτικοῦ φακελώματος τῆς ἀνθρώπινης ὕπαρξης, ἀλλά κι' ἐργαλεῖο ποῦ καθιστᾶ τόν ἄνθρωπο ἕνα ἠλεκτρονικό ψηφίο.

Ἡ ΕΠΙΒΟΛΗ τῆς «Κάρτας τοῦ Πολίτη» σαλπίζει τόν θάνατο τοῦ Ἀνθρώπου, τόν θάνατο τῶν ἱστορικῶν κοινωνιῶν καί τῶν λαῶν, συνακόλουθα τόν θάνατο τοῦ πνεύματος, τόν θάνατο τῶν Ἰδεῶν, τῆς Πολιτικῆς καί τῶν λαϊκῶν Κινημάτων.

Ἡ «Πρωτοβουλία Ἀντιρρησιῶν Ὀρθόδοξης Συνείδησης» (ΠΡΑΟΣ) μέ τό ἔργο της καί τίς ἐκδηλώσεις της ἔχει εὐαισθητοποιήσει σέ μεγάλο βαθμό τήν ἑλληνική κοινωνία καί ἀφυπνίσει συνειδήσεις, γύρω ἀπό αὐτόν τό μεγάλο κίνδυνο τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη πού μᾶς ἀπειλεῖ.

Μποροῦμε νά ποῦμε χωρίς νά ὑπερβάλλουμε ὅτι ἡ ΠΡΑΟΣ ἔχει δημιουργήσει, γύρω ἀπό τήν Κάρτα τοῦ Πολίτη, πραγματικό λαϊκό κίνημα.

Τό κίνημα αὐτό ἔχει ἀρχίσει νά ἀναπτύσσεται μέ πυρετικούς ρυθμούς, νά βαθαίνει καί νά φουντώνει.

Σήμερα βρίσκεται σέ μία ἀποφασιστική καμπή καί θά πρέπει νά θωρακιστεῖ ἀπέναντι στίς ραδιουργίες τῆς ἐξουσίας καί τίς ποικίλες ὑπονομεύσεις τῶν μηχανισμῶν τῆς Νέας Τάξης, μηχανισμῶν οἱ ὁποῖοι ἀρχίζουν νά νιώθουν τόν τρόμο ἀπό τό Κίνημα ἐνάντια στήν Κάρτα τοῦ Πολίτη καί ἀσχολοῦνται συστηματικά.

Τό θωράκισμα αὐτοῦ τοῦ ρωμαλέου κινήματος πού ἀναπτύσσεται ἐναντίον τῆς Κάρτας σημαίνει πρῶτα ἀπό ὅλα ΓΝΩΣΗ καί ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.

Ἡ ΓΝΩΣΗ τοῦ ζητήματος καί ἡ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ τῆς κατάστασης ἀποτελεῖ τόν πρωταρχικό θώρακα κάθε ἀγωνιστικῆς πράξης ἀπέναντι στίς ἐπιβουλές καί τίς δολοπλοκίες τῶν μηχανισμῶν τῆς νεοταξικῆς ἐξουσίας.

Ἡ "Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν" δίνει τή μάχη πρός αὐτήν τήν κατεύθυνση: Νά θωρακίσει τό κίνημα ἐνάντια στήν Κάρτα τοῦ Πολίτη πνευματικά καί ἐπιστημονικά, δηλαδή νά τό ἐξοπλίσει μέ γνώση καί συνείδηση.

Αὐτό τό νόημα ἔχει καί ἡ σημερινή ἐκδήλωση. Μία ἐκδήλωση ἡ ὁποία θά ἐξετάσει τό ζήτημα τῆς Κάρτας πολυεδρικά καί πολύπλευρα: Καί ἀπό θεολογική σκοπιά, ἀλλά καί ἀπό ἐπιστημονική, νομική καί πολιτική σκοπιά.

Σίγουρα θά πρέπει νά ἀντιμετωπισθεῖ τό ὅλο ζήτημα καί ἀπό τή σκοπιά τῆς ὀργανωτικῆς θωράκισης τοῦ Ὀρθοδόξου καί λαϊκοῦ αὐτοῦ κινήματος ἐναντίον τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη.

Χαιρετισμὸς τῆς Κοσμήτορος τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς κ. Μαρίκας Θωμαδάκη.

[ΗΜΕΡΙΔΑ: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ» 31 Μαρτίου 2011, AULA ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ]

Ὡς Κοσμήτορας τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, χαιρετίζω μὲ ἰδιαίτερη χαρὰ καὶ μὲ ξεχωριστὸ ἐνδιαφέρον τὴν ἐκδήλωση ποὺ διοργανώνει ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν μὲ θέμα τὸν ἄνθρωπο καὶ τὴν ἠλεκτρονικὴ διακυβέρνηση.

Ἡ Φιλοσοφικὴ Σχολή, κατ' ἐξοχὴν Σχολὴ Ἀνθρωπιστικῶν Σπουδῶν, διακονεῖ τὶς ἐπιστῆμες τοῦ ἀνθρώπου καὶ διὰ τῆς φιλοσοφίας καὶ τῆς εἰς βάθος ἑρμηνείας τῶν δραστηριοτήτων καὶ τῶν σχέσεων τοῦ Ἀνθρώπου μὲ τὸν Κόσμο, ἐπιχειρεῖ νὰ βρεῖ τὴν ἀλήθεια τῆς ζωῆς. Ἐντούτοις, ἡ φιλοσοφία ἀναζητεῖ ἐναγωνίως ἀλλὰ ματαίως τὴν ἀλήθεια καθὼς σὲ κάθε βῆμα συναντᾶ τὴν ἀβεβαιότητα, τὸ ρευστὸ καὶ τὸ φευγαλέο της ὑπάρξεως.

Σὲ ἄλλη παράμετρο, μὲ ἐπίκεντρο ὅμως καὶ πάλι τὸν ἄνθρωπο, ἡ Ἐπιστήμη πατάει σὲ πολὺ πιὸ στέρεο ἔδαφος καλούμενη νὰ ἀναδείξει τὴν ἀλήθεια τοῦ σύμπαντος ποὺ περιβάλλει τὸν ἄνθρωπο μέσα ἀπὸ ἀποδεικτικὲς διαδικασίες. Συχνὰ τὸ ἐπιτυγχάνει ἀλλὰ τὶς περισσότερες φορὲς ἀντιλαμβάνεται ὅτι οἱ λύσεις ἀκολουθοῦνται ἀπὸ καινοφανῆ προβλήματα.

Πιστεύω ὅτι ὄλβιος θνητὸς θεωρεῖται μόνον ὁ χριστιανὸς ἄνθρωπος ὁ ὁποῖος ἔχει δεχθεῖ ἀποκαλυπτικὰ καὶ διὰ στόματος Κυρίου τὴν ἀληθινὴ Ἀλήθεια τῆς ὀντικῆς οὐσίας καὶ τῶν πολυσχιδῶν ἐκφράσεών της.

Κλείνοντας τὸν σύντομο αὐτὸ χαιρετισμὸ θὰ ἤθελα νὰ συγχαρῶ τὴν Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν γιὰ τὴν πρωτοβουλία της αὐτὴ στοὺς ἐξαιρετικὰ δύσκολους καιροὺς ποὺ διανύει ἡ ἀνθρωπότητα, παντοειδῶς βαλλόμενη ἀπὸ ἀνησυχίες, ταραχὲς καὶ ἀγωνίες. Εὔχομαι εὐόδωση τῶν ἐργασιῶν τῆς Ἡμερίδας καὶ ἐπιτυχία τῶν στόχων ὅλων ὑμῶν τῶν φωτισμένων ἐκπροσώπων τοῦ σεπτοῦ Ἱερατείου ἀλλὰ καὶ ὅλων τῶν ἀνθρώπων ποὺ ἐνστερνίζονται τὶς πρωτοβουλίες σας.

Ἕνα βῆμα πιό κοντά στά ἐμφυτεύματα;

Νέο σύστημα χρησιμοποιεῖ τό ἀνθρώπινο σῶμα ὦς «πομπό» γιά νά ἀνοίγει πόρτες.

Ἀμερικανική ἑταιρεία ἀνέπτυξε ἕνα σύστημα τό ὁποῖο θά μποροῦσε νά ἀντικαταστήσει τά κλειδιά τοῦ σπιτιοῦ, καθώς χρησιμοποιεῖ τό σῶμα καί συγκεκριμένα τό χέρι τοῦ χρήστη ὦς «πομπό» γιά τό ξεκλείδωμα τῆς ἐξώπορτας. Τό σύστημα BodyCom, ὄπως ὀνομάζεται, ἀποτελεῖται ἀπό μία βάση ἐπεξεργασίας δεδομένων καί ἀναγνώρισης τοῦ χρήστη καί ἀπό φορητά τσιπάκια ὑπό μορφή μπρελόκ τά ὁποία μεταδίδουν στή βάση τόν κωδικό-«κλειδί» εἰσόδου στό κτίριο.

BodyComBodyCom