Βιβλιοκρισία

«Ἕλξη καί πάθος» τοῦ π. Βασιλείου Θερμοῦ γιά τό ζήτημα τῆς ὁμοφυλοφιλίας.

ElxiPathosΠρωτοπρεσβυτέρου Ἰωάννου Φωτοπούλου
Κάποιες πρῶτες παρατηρήσεις γιά τό βιβλίο «Ἕλξη καί πάθος» τοῦ π. Βασιλειου Θερμοῦ.

Ι . Διεπιστημονικότητα;

Τό βιβλίο τοῦ π. Βασιλείου Ἕλξη καί πάθος καί ὑπότιτλο Μιά διεπιστημονική προσέγγιση τῆς ὁμοφυλοφιλίας τῶν ἐκδόσεων «Ἐν Πλῷ»  ἀριθμεῖ 700 σελίδες! Ἄν καί ὁ ὅρος «διεπιστημονικός» εἶναι ἀπροσδιόριστος καί ἀντιγραμμένος  ἀπό τόν ξένο ὅρο Interdisciplinary τό νόημά του, χονδρικά εἶναι ὁ συνδυασμός δύο ἤ περισσοτέρων ἐπιστημονικῶν πεδίων καί ἡ χρησιμοποίηση τῶν συμπερασμάτων τους κατά τήν μελέτη καί διερεύνηση ἑνός  ζητήματος.  Ὁ π. Βασίλειος γράφει : « Θέλησα νά ἀντλήσω ἀπό τήν (ψυχ) ιατρική, τήν ψυχολογία, τήν θεολογία, τήν φιλοσοφία καί τήν κοινωνιολογία».  Διάλεξε τίς συγκεκριμένες ἐπιστῆμες, ἀλλά, ἀπ΄ὅ,τι φαίνεται ἐκ τῆς ἀναγνώσεως τοῦ βιβλίου, τίς χρησιμοποίησε ἐπιλεκτικά καί σύμφωνα μέ τήν κρατοῦσα καί προωθούμενη διεθνῶς φιλικότητα πρός τήν ὁμοφυλοφιλία, πράγμα πού στερεῖ τό βιβλίο του ἀπό τήν ἀντικειμενικότητα.  

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΑΛΑΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ 26 ΜΑΪΟΥ

Koin Palwn DaskalwnΣᾶς προσκαλοῦμε νὰ παραστῆτε στὴν παρουσίαση τοῦ βιβλίου ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΑΛΑΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ ποὺ θὰ πραγματοποιηθῆ
τὴν Τρίτη 26 Μαΐου 2015 καὶ ὥρα 19.00
στὴν αἴθουσα τοῦ Φιλολογικοῦ Συλλόγου ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ πλατεία Γεωργίου Καρύτση.

Εἰδικοὶ ἐπιστήμονες θὰ παρουσιάσουν τὸ βιβλίο ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΑΛΑΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ ποὺ ἐξέδωσε πρόσφατα ἡ ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ.

Ἐπίλεκτες χορωδίες θὰ παρουσιάσουν ὑποδειγματικὲς ἐκτελέσεις ἐκ τῶν περιεχομένων τοῦ βιβλίου ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ. Ἡ ἐκδήλωση θὰ μεταδίδεται ζωντανὰ ἀπὸ τὴν ἱστοσελίδα τῆς ΕΝΩΜΕΝΗΣ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗΣ.



Μοναστηρίου 225, Μενεμένη
Τ.Κ. 54628 Θεσσ/νίκη
τηλ: 2310552207, τηλεομοιότυπο: 2310552209
ἠλεκ. ταχ.: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

«Μόνο τήν Κλασσική Ἰατρική». Γέροντος Πορφυρίου. Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης.

BookTherPsixis

Γιά τήν ἰατρική.

Στό θέμα τοῦ ἄν πρέπει νά καταφεύγουμε στήν ἰατρική βοήθεια ἤ ὄχι, ἡ ἀπάντησή του ἦταν ἕνα ξεκάθαρο «ναί».

Ποτέ δέν ἀρνήθηκε τήν ἰατρική βοήθεια τῶν πολλῶν γιατρῶν-πνευματικῶν του παιδιῶν, ὅπως τοῦ καρδιολόγου του, Γ. Παπαζάχου. Αὐτός μιά μέρα τόν ἐρώτησε: "Γιατί πολλοί πνευματικοί ἄνθρωποι, κυρίως μοναχοί, ἀρνοῦνται τήν ἰατρική βοήθεια, πιστεύοντας ὅτι θά τούς βοηθήση κατ' εὐθείαν ἡ Παναγία;" Ἡ ἀπάντηση πού πῆρε ἦταν ἡ ἑξῆς: "Εἶναι ἐγωϊσμός -πονηρή ἐνέργεια- νά νομίζης ὅτι ὁ Θεός θά κάνη, κατ' ἐξαίρεση ἀπό τούς πολλούς, θαυματουργική ἐπέμβαση γιά σένα. Ὁ Θεός κάνει θαύματα καί τώρα, ἀλλά ἐσύ δέν πρέπει νά τό προσδοκᾶς γιά σένα.

Εἶναι ἐγωϊστική ἐξαίρεση. Ἄλλωστε καί μέσω τῶν γιατρῶν ὁ ἴδιος ὁ Θεός ἐνεργεῖ. "Ἰατρούς καί φάρμακα Κύριος ἔδωκεν"1, λέει ἡ Ἁγία Γραφή.

Η ΘΕΟΣΟΦΙΑ ΣΕ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΕΚΔΙΔΕΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ

TheosofiaMonastiriΤό ἱερό ἡσυχαστήριο τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος στό Μήλεσι, τό γνωστό ὡς τό μοναστήρι τοῦ γέροντος Πορφυρίου, ἐξέδωσε τό 2007, μέ τήν φροντίδα τῶν Ἐκδόσεων Σταμούλη Α.Ε, τό βιβλίο τοῦ Μιχαήλ Μιχαήλωφ „Ἡ μυστική ἐμπειρία στήν κατάσταση τῆς ἀνελευθερίας".  Τό γεγονός αὐτό, πού δυστυχῶς μόλις τελευταῖα πληροφορηθήκαμε, προκαλεῖ σέ κάθε νηφάλιο ἀναγνώστη ἀλλά καί σέ κάθε πιστό πού ἀγαπᾶ τό συγκεκριμένο ἡσυχαστήριο, τό ταυτισμένο μέ τόν γέροντα, ἀβάστακτη θλίψη καί ὀδύνη καί αὐτό διότι ἄν καί το βιβλίο αὐτό τό ἐκδίδει ἕνα μοναστήρι σέ συνεργασία, μαλιστα, μέ τόν ἐξαιρετικό, κατά τά ἄλλα, ἐκδοτικό οἶκο κάθε ἄλλο παρά ὀρθόδοξο μπορεῖ νά χαρακτηριστεῖ.

Παρουσίαση νέου βιβλίου τοῦ Πρωτοπρ. Ἰωάννου Φωτόπουλου ἀπὸ τὶς Ἐκδόσεις Ἄθως: «Ἀρχιεπίσκοπος Ἰλαρίων Τρόϊτσκι»

 

Ilarion1

 

Στὴν Ἐκκλησία ζεῖ τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸ δὲν εἶναι στεγνὴ καὶ κενὴ δογματικὴ θέση, ποὺ φυλάσσεται μόνο ἀπὸ σεβασμὸ σὲ κάθε τί παλαιό. Ὄχι. Αὐτὸ εἶναι ἡ ἀλήθεια ποὺ γνωρίζεται ἐμπειρικὰ ἀπὸ τὸν καθένα ποὺ ἐμφορεῖται ἀπὸ ἐκκλησιαστικὴ συνείδηση καὶ διαποτίζεται ἀπὸ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ζωή.

Ἐπίσης, ἡ εὐλογημένη ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι ἀντικείμενο ξερῆς, ἐπιστημονικῆς μελέτης. Ἡ ζωὴ αὐτὴ προσεγγίζεται μόνο μὲ τὴν ἐμπειρικὴ σπουδή. Περὶ τῆς ζωῆς τῆς Χάριτος, καθαρῶς ἐμπειρικῆς, ἡ ἀνθρώπινη γλώσσα μπορεῖ νὰ ἐκφρασθεῖ μόνο θαμπὰ καὶ συνεσκιασμένα. Περὶ τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς γνωρίζει μόνο ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος τὴν ἔχει. Γι’ αὐτὸν αὐτὴ δὲν χρειάζεται ἀποδείξεις καὶ γιὰ ἐκεῖνον ποὺ δὲν τὴν ἔχει εἶναι σχεδὸν ἀναπόδεικτη.