Αἱρέσεων Παραλειπόμενα

Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέρα νουθεσίαν παραιτοῦ»!

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ' ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ.

Ἀποστόλου Παύλου (Τίτ. 3,8-15).

Ἡ ἐπιλογή τοῦ συγκεκριμένου ἀναγνώσματος δέν εἶναι τυχαία, γιατί ὁ ποιμαντικός χαρακτήρας τῆς ἐπιστολῆς ταιριάζει ἀπόλυτα πρός τή μνήμη τῶν Ἁγίων Πατέρων, οἱ ὁποῖοι ὑπῆρξαν Ποιμένες καί Διδάσκαλοι τῆς Ἐκκλησίας.

Ἅς ἐνθυμούμαστε λοιπόν καί ἐμεῖς ἀλλά καί  ... ὅλοι οἱ επίδοξοι φιλόλογοι τοῦ διαθρησκειακοῦ διαλόγου ὅτι ὁ Ἀπόστολος Παῦλος προειδοποιεῖ: «αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέρα νουθεσίαν παραιτοῦ»!


8       Πιστὸς ὁ λόγος· καὶ περὶ τούτων βούλομαί σε διαβεβαιοῦσθαι, ἵνα φροντίζωσι καλῶν ἔργων προΐστασθαι οἱ πεπιστευκότες τῷ Θεῷ. ταῦτά ἐστι τὰ καλὰ καὶ ὠφέλιμα τοῖς ἀνθρώποις·
9       μωρὰς δὲ ζητήσεις καὶ γενεαλογίας καὶ ἔρεις καὶ μάχας νομικὰς περιΐστασο· εἰσὶ γὰρ ἀνωφελεῖς καὶ μάταιοι.
10     αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ,
11     εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ  ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος.
12    ῞Οταν πέμψω ᾿Αρτεμᾶν πρός σε ἢ Τυχικόν, σπούδασον ἐλθεῖν πρός με εἰς Νικόπολιν· ἐκεῖ γὰρ κέκρικα παραχειμάσαι.
13     Ζηνᾶν τὸν νομικὸν καὶ ᾿Απολλὼ σπουδαίως πρόπεμψον, ἵνα μηδὲν αὐτοῖς λείπῃ.
14     μανθανέτωσαν δὲ καὶ οἱ ἡμέτεροι καλῶν ἔργων προΐστασθαι εἰς τὰς ἀναγκαίας χρείας, ἵνα μὴ ὦσιν ἄκαρποι.
15     Ασπάζονταί σε οἱ μετ᾿ ἐμοῦ πάντες. ἄσπασαι τοὺς φιλοῦντας ἡμᾶς ἐν πίστει.  ῾Η χάρις μετὰ πάντων ὑμῶν· ἀμήν.


«ΓΙΟΓΚΑ: Το αληθινό της πρόσωπο». ΤΕΤΑΡΤΗ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 5:30 ΜΜ

PArsenYoga2019 Copy

 

 

ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΟΡΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ Ι. Ν. ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
(Μητρ. Παρθενίου 18 & Αγ. Νικολάου)

ΤΕΤΑΡΤΗ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 5:30 μμ

Διακονώντας την αλήθεια και όχι παραμύθια
«ΓΙΟΓΚΑ: Το αληθινό της πρόσωπο»

ΟΜΙΛΗΤΗΣ:
π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΒΛΙΑΚΟΦΤΗΣ (Δρ.Θ.)
Εντεταλμένος της Ι. Μητροπόλεως Κασσανδρείας για τις αιρέσεις & καταστροφικές λατρείες – σέκτες

ΘΛΙΒΕΡΑ ΠΑΡΕΠΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ «ΘΡΟΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ» ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου
Θεολόγου -Συγγραφέως

Εν Πειραιεί τη 3η Ιανουαρίου 2019

Και τη φετινή χρονιά τηρήθηκε ο από ετών καθιερωμένος θεσμός, του εορτασμού της λεγομένης «θρονικής εορτής του Πατριαρχικού θρόνου», στην οποία το Οικουμενικό Πατριαρχείο σε πανηγυρική ατμόσφαιρα τίμησε τη μνήμη του ιδρυτού του, Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου. Κατ’ αρχήν το να τιμάται η μνήμη του ιδρυτού μιας Τοπικής Εκκλησίας, όχι μόνο δεν είναι αξιοκατάκριτο, αλλά και επιβεβλημένο. Εδώ όμως, στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε την καθιέρωση ενός θεσμού στον οποίο ουσιαστικά έχουμε τον εορτασμό δύο εορτών. Διότι παράλληλα με την εορτή της μνήμης του αγίου Ανδρέου, έχει εισαχθεί στο Φανάρι εδώ και δεκαετίες μια δεύτερη εορτή, η λεγόμενη «θρονική εορτή του Πατριαρχικού θρόνου», που είναι κάτι άλλο από την εορτή της μνήμης του αγίου Ανδρέου. Σε καμιά περίπτωση δεν ταυτίζονται οι δύο αυτές εορτές, διότι ο άγιος Ανδρέας δεν ίδρυσε κάποια «θρονική εορτή». Τοπική Εκκλησία ίδρυσε. Πρόκειται για ένα θεσμό ουσιαστικά ξένο προς την εκκλησιαστική μας Παράδοση, παντελώς άγνωστο, όχι μόνο στην αρχαία Εκκλησία, αλλά και στην πρόσφατη εκκλησιαστική μας ιστορία. Ο θεσμός των «θρονικών εορτών» είναι παπικής εμπνεύσεως, που καθιερώθηκε εδώ και δεκαετίες στη Ρώμη, για να τονιστεί η ψευδής παράδοση, ότι δήθεν ο ιδρυτής της εκεί Εκκλησίας υπήρξε ο «πρίγκιπας των αποστόλων» Πέτρος, στην καθέδρα και στον θρόνο του οποίου κάθεται, «θείω δικαίω», ο μοναδικός διάδοχός του, Πάπας της Ρώμης. Καθιερώθηκε και στην Ορθόδοξη Ανατολή, προφανώς για να τονιστεί η θέση του Οικουμενικού Πατριάρχου, ως «πρώτο της Ορθοδοξίας» και κατ’ επέκταση να τονιστεί η κακόδοξη θεωρία που επεκράτησε τα τελευταία χρόνια σε οικουμενιστικούς κύκλους του Φαναρίου, η θεωρία του «πρώτου άνευ ίσων» στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Η ΦΡΑΓΚΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ  ΤΩΝ «ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΛΑΩΝ»

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 10η Ιανουαρίου 2019

Προφανώς ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως Ελληνικό Έθνος στις σημερινές δύσκολες συγκυρίες είναι η κρίση της ελληνορθόδοξης ταυτότητας μας. Ο κίνδυνος αλώσεως του ελληνορθοδόξου Πολιτισμού μας με επίκεντρο την Ορθόδοξη πίστη μας, που αποφεύχθηκε τόσο στην περίοδο της Φραγκοκρατίας, όσο και της Τουρκοκρατίας, έγινε πλέον πραγματικότητα τον 19ον αιώνα μετά την εθνική μας παλιγγενεσία. Η γνωστή Βαυαροκρατία που επακολούθησε μετά τους ηρωϊκούς αγώνες των προγόνων μας για «του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία», άνοιξε διάπλατα τις πόρτες στον φράγκικο, δυτικό Πολιτισμό, με αποτέλεσμα την πνευματική στροφή στην πορεία του γένους μας προς την Δύση σε όλους τους τομείς, στην Εκκλησία, στην παιδεία, στην πολιτική, στο ήθος, στην πολιτιστική μας Παράδοση.

Ἡ «Σύνοδος» τῆς Κρήτης καί ἡ ἀναδυόμενη Νέα Ἐκκλησιολογία: Μία Ὀρθόδοξη Ἀνάλυση Συμβολὴ προβληματισμοῦ στὸ ἐτήσιο μνημόσυνο τῆς «Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου» τῆς Κρήτης

PHirsPGotsop1ΟΡΘΡΟΣ  δημοσιεύει δύο σημαντικά κείμενα σχετικά μέ τή Σύνοδο τῆς Κρήτης.  Εἶναι ἀπαραίτητο νά μελετηθοῦν ἀπό τούς Ὀρθοδόξους, ὥστε νά ἔχουν πλήρη καί ἀληθινή εἰκόνα γιά ὅσα ἐλέχθησαν καί ἐπράχθησαν ἐκεῖ.

Τό Α΄ Κείμενο (Ἡ «Σύνοδος» τῆς Κρήτης καί ἡ ἀναδυόμενη Νέα Ἐκκλησιολογία: Μία Ὀρθόδοξη Ἀνάλυση) εἶναι ὁμιλία τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Πέτρου Heers πού πραγματοποιήθηκε ἐνώπιον ἐπισκόπων καί κληρικῶν τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας τῆς Διασπορᾶς.  Σ΄ αὐτό τό κείμενο ἄσκησε κριτική ὁ κ. Εὐ. Σωτηρόπουλος.

Στήν κριτική αὐτή ἀπαντοῦν ὁ π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος καί ὁ π. Πέτρος Heers μέ τό Β΄Κείμενο (Συμβολὴ προβληματισμοῦ στὸ ἐτήσιο μνημόσυνο τῆς «Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου» τῆς Κρήτης).

Σημ: Τό Α΄Κείμενο δημοσιεύεται γιά πρώτη φορά στήν ἑλληνική γλῶσσα.

Η ΝΕΟΒΟΥΔΙΣΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑRIGATOU ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Arigatou

 Ἡ κατάργηση τοῦ Ὀρθοδόξου μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καί ἡ διδασκαλία τῆς πολυθρησκείας εἶναι τό ὅραμα πού προβάλλεται τά τελευταῖα χρόνια ἀπό τούς ὑπουργούς Παιδείας. Αὐτήν τήν διδασκαλία ὀνομάζουν θρησκειολογία καί τήν προωθοῦν μέ τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά Θρησκευτικά[1] Δημοτικοῦ, Γυμνασίου καί Λυκείου.

Προσφάτως εἶδε τό φῶς τῆς δημοσιότητας[2] ἡ δράση τῆς ἰαπωνικῆς νεοβουδιστικῆς ὀργάνωσης Arigatou[3] καί ἡ διασύνδεσή της μέ τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά Θρησκευτικά[4], τό ὁποῖο τό Ὑπουργεῖο Παιδείας  καί τό Ἰνστιτοῦτο Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς ἐπιδιώκουν νά ἐφαρμόσουν στά Ἑλληνικά Σχολεῖα.