Ἐρώτηση: Πρωτόπλαστοι καί Κάϊν

Κατὰ τὴν ὀρθόδοξη ἐκκλησία, ἦταν οἱ πρωτόπλαστοι οἱ μοναδικὲς ἀνθρώπινες ὀντότητες ἐπάνω στὴν γῆ;

Μετὰ τὴν ἔξοδο ἀπὸ τὸν παράδεισο καὶ ἰδιαιτέρως μετὰ τὴν ἀδελφοκτονία τοῦ Καϊν, πῶς φαίνεται ὅτι ὑπῆρχαν ὁλόκληρα χωριὰ ὅπου θὰ ἔπρεπε ὁ Καϊν νὰ ἐπιβιώσει μεταξύ τους;


Σύμφωνα μὲ τοὺς ἁγὶους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας, οἱ πρωτόπλαστοι Ἀδὰμ καὶ Εὔα ἦσαν οἱ δυὸ πρῶτοι μοναδικοὶ ἱστορικῶς ἄνθρωποι τῆς γῆς, ἐκ τῶν ὁποίων στὴ συνέχεια δημιουργήθηκε ὅλο τὸ ὑπόλοιπο ἀνθρώπινο γένος. Παράλληλα ὅμως στὰ μοναδικὰ ἱστορικὰ πρόσωπά τους ἐκπροσωπεῖται καὶ ὁ κάθε ἄνθρωπος. Ἀδὰμ σημαίνει «χοϊκός» καὶ Εὔα «ζωή». Ἄν κάποιος ἐνδιαφέρεται γιὰ περισσότερες λεπτομέρειες μπορεῖ νὰ μελετήσει τὸ ἑρμηνευτικὸ βοήθημα τοῦ πανοσ. Ἀρχ/του Ἰωὴλ Γιαννακοπούλου στὸ βιβλίο τῆς Γενέσεως, ἐκδ. «ΛΥΔΙΑ», Θεσ/κη 1986, ἰδιαιτέρως δὲ τὰ χωρία Γεν. α΄, 26, β΄, 7-8 , 18 καὶ 21-22, τὰ ὁποῖα ἀναφέρονται σὲ συγκεκριμένους λόγους τῶν ἁγίων μας.

Ὅσο γιά τήν δεύτερη ἐρώτηση, καί πάλι ἀπό τό ἴδιο βιβλίο, στό ἑρμηνευτικό σχόλιο τοῦ Γεν. δ΄,16 «Ἐξῆλθε Κάϊν ἀπό προσώπου τοῦ Θεοῦ καί ὤκησεν ἐν γῇ Ναΐδ κατέναντι Ἐδέμ» παρατίθεται ὁ λόγος τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου, ὅπου λέει, ὅτι ὁ Κάϊν γυμνώθηκε ἀπό τή θεϊκή προστασία. Ἀπομακρύνθηκε ἀπό τό μέρος πού ζοῦσαν οἱ γονεῖς του, πρός τούς ὁποίους ὁ Θεός ἐξεδήλωνε τήν εὔνοιά του. Ὁ Κάϊν κατοίκησε ἔξω τοῦ Παραδείσου πολύ μακρύτερα ἀπό ἐκεῖ πού βρισκόταν ὁ Ἀδάμ. Στή συνέχεια στό Γεν. δ΄, 17 «καί ἦν οἰκοδομῶν πόλιν καί ἐπωνόμασε τήν πόλιν...» ἀναφέρεται, βάσει τῆς ἑρμηνείας τοῦ ἱστορικοῦ Προκοπίου, ὅτι δέν πρόκειται περί πόλεως μέ τή σημερινή ἔννοια, ἀλλά γιά μόνιμη κατοικία ἀποτελουμένη ἀπό καλῦβες ἤ γιά ἰσχυρό περίφραγμα ἀπό γιγαντιαίους λίθους, λόγῳ τοῦ φόβου τῶν θηρίων ἀλλά καί τῶν ἀδελφῶν του ἔναντι τῶν ὁποίων ἦταν ἔνοχος. Πρόκειται περί πρωτογόνου φρουρίου πόλεως...Ἡ ἐγκατάσταση αὐτή τοῦ Κάϊν εἶναι δεῖγμα τῆς ἐξ ἀρχῆς προσκολλήσεώς του στά ἐπίγεια. Ἐκτός αὐτοῦ ὅμως πῶς μπορεῖ νά οἰκοδομηθεῖ μία πόλη ἀπό ἕναν ἄνθρωπο;

Ἄρα εἶχε τήν προοπτική αὐξήσεως τῶν προγόνων του ὥστε νά ὑπάρχουν διάδοχοί του καί δέν ἐπεβίωνε μέ ἀναρίθμητους κατοίκους χωριῶν.